Děkujeme našim VIP partnerům za podporu

Hořehledy logo 2
Horydoly logo 2
19. jamka logo 2
Foto: Pixabay

Jídlo na golfu? Zdaleka ne bagety, ale chutné „ňamky“

PRAHA Jít se najíst na golf? A proč ne? Cenovky za polední menu tu rozhodně nevystřelují tak vysoko, jak by se mohlo zdát, a i ve velkých aglomeracích restaurace na golfových hřištích dokážou nabídnout zákazníkům atraktivní ceny.

Golfové resorty v tuzemsku dnes nejsou jen místem, kde lidé sportují, ale stále více se stávají i centry kulinářských zážitků. Faktem ale je, že kvůli tomu, že stavy hráčů golfu se v Česku nezvyšují, musejí se restaurace golfových klubů o to víc snažit, aby dokázaly nejen přitáhnout pozornost nových strávníků, ale hlavně udržet ty stávající. A ukazuje se, že cena nemusí být tou hlavní pákou, jak na to.

„Hotel s restaurací stojí přímo na návsi obce Hořehledy a vede kolem něj silnice první třídy spojující Plzeň s Příbramí. Tudíž na rozdíl od řady golfových restaurací, naše je na první pohled záměrně zcela negolfová,“ odpověděl HrejGolf.cz Martin Kopčák, generální manažer PilsnerGolf Resort Hořehledy na to, jak zajišťuje pozornost u lidí klubové restaurace. I to je dle něj důvod, proč klientelu až z devadesáti procent tvoří negolfisté.

Přitáhnout a nepustit

Po dopisování se zhruba pěticí golfových restauratérů z Čech a Moravy na téma bistra na golfu je jasné jedno: Pokud se golfovému klubu podaří vymyslet a prosadit strategii, která by dokázala přitáhnout pozornost lidí k jídlu v golfovém resortu, má většinou vyhráno. „Nám se to podařilo i díky tomu, že jsme upravili nejen restaurační služby, ale i hotelové či pobytové nabídky namířené pro negolfovou klientelu,“ řekl Martin Kopčák. Během pěti let se díky tomu dokázali vyšvihnout na jedno z nejlépe hodnocených ubytovacích zařízení v Brdech s návštěvností přes dva tisíce hostů z celého světa.

Tajemství úspěchu, jak mít restauraci plnou lidí, ale může být i v tom, že provozovatelé dokážou nabídnout jídla za dostupné ceny. A to hlavně v podobě poledních menu. V řeči čísel to znamená, že třeba na Hořehledech se lidé mohou najíst i za necelé dvě stovky na osobu bez nápojů. „Snažíme se vařit co nejvíce neutrální evropskou kuchyni za ceny, které je schopen zaplatit i kolemjedoucí cyklista – minutková kuchyně se u nás u většiny pokrmů pohybuje do dvou set korun za porci,“ vysvětluje Martin Kopčák.

Podobná strategie platí i v hlavním městě. Když třeba přijedete v poledne do restaurace Green Bistro na pražské golfové Hostivaři, budete mít hodně často problém zaparkovat. Polední menu tu totiž dokáže zaplnit celou restauraci. Kompletní oběd bez pití z něj totiž stojí většinou okolo dvou set korun na osobu. V okolí areálu jsou navíc dvě populární restaurace pivovaru Hostivar. Restaurace na golfových hřištích se snaží usadit se v myslích zákazníků ale nejen tím, že nabízejí kvalitní a cenově dostupné obědy, ale stále častěji i tím, že vaří celý den. Třeba restaurace Amuse golfového klubu Hodkovičky tak dokáže ke snídani nabídnout jídlo v ceně kolem 80 až 100 korun.

Čerstvé suroviny? No jasně!

Když se zeptáte v nějaké golfové kuchyni, na co sázejí, aby přitáhli co nejvíce lidí, velmi často uslyšíte jednoduchou odpověď: „Nesnažíme se o michelinskou kuchyni, ale vaříme z čerstvých a pokud možno lokálních surovin.“ Jenže to, že se vaří z čerstvých surovin dnes vědí přece všichni. Takže, co může stát za úspěchem v podobě plných restaurací na golfu? „Fandíme slow food, vážíme si kultury stolování a vychutnávání místních produktů, které by mohly být odsouzeny k zániku na úkor mezinárodní standardizace potravinářských výrobků a rychle se rozvíjející ‚kultury‘ fast food,“ říká třeba o sobě restaurace na Loretě Golf clubu Pyšely.

Okřídlený bonmot, že v Česku je i přes snahu nabízet v gastronomii nejnovější trendy a chutě, stejně pořád nejžádanějším jídlem „smažák s hranolky“ sice na mnoha místech přestává platit, ale jsou tu závažnější komplikace. Problémem je totiž spíše to, že řada provozovatelů restaurací, a stále mluvíme o golfových resortech, má kvůli doslova nulové návštěvnosti v zimě vážné problémy. Stává se tak stále častěji, že od prosince až do února či března třeba v oblíbeném resortu nevaří.

Reklama

Líbil se Vám článek?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

PřihlaSte se k odběru našeho newsletteru