Děkujeme našim VIP partnerům za podporu

Hořehledy logo 2
Horydoly logo 2
19. jamka logo 2
Foto: PXhere

Boj o pozornost kupujících. I v golfu se vedou bitvy

PRAHA Na golfových fairwayích se odehrává neviditelná válka sportovních značek. Titleist, TaylorMade, Callaway, Cobra nebo Bridgestone chtějí být na hřištích vidět víc než konkurence od Mizuna nebo Pingu. Golfový průmysl proto sází na průmyslové patenty a technologická zlepšení.

A jak to funguje? Typickým příkladem je třeba zdokonalování nejdelších holí v golfistově bagu, tedy driverů.  V roce 2013 firmy Callaway a TaylorMade soupeřily o pozornost sporem o zneužití technologie a know how při výrobě nejdelších želez. Nejdříve Callaway veřejnosti představil driver Razr Fit Extreme a Xhot, které měly i amatérům zlepšit délku a směrování jejich odpalů a „odpustit“ jim ve větším měřítku jejich chyby a hned poté s podobným cílem vydala firma TaylorMade dvě hole R1 a RBZ Stage 2.

Spory v golfu přitahují pozornost

Místo obchodních úspěchů ale začaly obě společnosti žalovat jedna druhou. Vzájemně jim vadilo označení „nejdelší driver golfu“ v reklamách a pak to šlo ráz na ráz. Podávaly se žaloby, cena zmíněných holí se mezitím rychle snižovala a nakonec ze sporu nevyšel vítězně nikdo. Milovníci spikleneckých teorií ale mají jasno: Netradiční forma marketingu posílila u veřejnosti povědomí o značkách TaylorMade a Callaway. A taky kvůli tomu vznikl web MyGolfspy.com. A jak je to tedy s oblibou golfových značek u hráčů golfu? Celosvětově platná anketa mezi golfovými respondenty o to, kterou ze známých firem mají nejradši, není. Pojďme na to ale jinak.

Hráči milují Callaway

Americký časopis Forbes sestavil letos v říjnu žebříček nejlepších golfových setů „želez“ a nebude překvapením, když se na prvních třech místech umístily společnosti Callaway, Titleist a TaylorMade. Další místa ale neobsadili žádní nýmandi. I firmy Ping a Mizuno jsou předními výrobci sportovních potřeb pro golfisty. A nebo jinak: golfové vybavení Tigera Woodse po posledním vyhraném turnaji Zozo Championship, kde získal už 82. titul na PGA, neslo hlavně značku TaylorMade. Driver M5, fairwayová dřeva: třináctistupňová hůl M5 a devatenácti stupňové M3 2017, železa: M-7TW a putter Titleist Scotty Cameron Newport 2 GSS.

U Čechů vládne podle srovnávače cen Heureka.cz v oblíbenosti golfových značek firma Callaway, následovaná Titleistem a společností Ecco. Ta mimo jiné vyrábí golfovou obuv. Objevují se zde ale i další značky jako FootJoy (golfové rukavice, oblečení a obuv) a Motocaddy (golfové vozíky). Z výrobců holí promlouvá do oblíbenosti také značka Odyssey. Firma vyrábí puttery.
kor/z

Reklama

Líbil se Vám článek?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

PřihlaSte se k odběru našeho newsletteru