Děkujeme našim VIP partnerům za podporu

Hořehledy logo 2
Horydoly logo 2
19. jamka logo 2
Foto: Depositphotos, Koláž: Redakce

Není důležité, jak hrajete, ale jak u toho vypadáte

PRAHA Jak už víte, letošnímu roku vládne klasická modrá barva. Napadlo nás otestovat české golfové e-shopy. Jak snadné je koupit si správné tričko na golf?

Každý test by měl mít nějakou metodiku. Má ji samozřejmě i náš tričkotest. V pátek na Valentýna jsme do Googlu zadali vyhledání hesla „golfová trička“. Zaměřili jsme se na prvních deset obchodů, které chytrý stroj zobrazil (jejich seznam najdete v žebříčku). Na každém z e-shopů jsme pak klikli na nabídku golfových triček, pokud výslovně nabízel pánská a dámská, klikali jsme na ta pánská (protože testující autor je muž) a sortiment jsme hodnotili podle prvních dvaceti zobrazených triček. Nijak už jsme neřešili, jestli e-shop zobrazuje nejprodávanější, nejlevnější či nejnovější trika ‒ vycházeli jsme z toho, co nakupující vidí na první pohled.

Výsledek nás překvapil. V dobrém. U „vítěze“ testu bylo každé druhé tričko modré, ale i v „nejhorším“ e-shopu mělo modrou barvu každé čtvrté. Samozřejmě jsme nehodnotili, jestli jde o tu správnou modrou, kterou je pro letošek podle společnosti Pantone klasická modrá barva č. 19-4052. Pokud bylo triko modré, a třeba i jenom částečně, započetli jsme ho do skóre obchodu.

Žebříček: Jak moc modrých triček najdete v e-shopech?

(4.) ProGolfistu.cz 10/20
(5.) Golfiq.cz 9/20
(8.) GolfUK.cz 9/20
(2.) GolfProVšechny.cz 7/20
(6.) Decathlon 7/20
(9.) WebGolf.cz 7/20
(10.) GolfArts.cz 7/20
(3.) Bestgolf.cz 6/20
(7.) Citygolf.cz 6/20
(1.) Golfstart.cz 5/20

Žebříček jsme seřadili sestupně podle toho, kolik triček z prvních dvaceti zobrazených bylo modrých ‒ nejvíc, přesně polovina, jich bylo v obchodě ProGolfistu.cz, nejméně, jenom čtvrtina, v e-shopu Golfstartcz. Čísla v závorkách ukazují, na jakém pořadí je Google zobrazil. Kromě klasických golfových e-shopů se do tabulky probojoval i řetězec Decathlon, a nedopadl vůbec špatně.

Móda je na greenu důležitá, ale výrobci se jí asi neřídí

Berou tedy výrobci golfového oblečení a obchodníci s ním vážně, jaká barva právě letí? „Kolekce se vybírají rok dopředu,“ prozrazuje Jakub Milata, jednatel společnosti Golf Brothers, která provozuje e-shop GolfProVšechny.cz. Právě proto podle něho dodavatelé barvy příliš neřeší ‒ přesto ale v e-shopu je zhruba 37 % triček právě modrých.

Jak na greenu vypadáte ale podle Jakuba Milaty vůbec není nepodstatné ‒ ostatně jsme si od něho vypůjčili do titulku známé rčení, že není důležité, jak hrajete, ale jak u toho vypadáte.

„Specializujeme se na prodej sportovního oblečení, které lidé využívají nejenom na golf. Je důležité, aby bylo funkční, ale zároveň musí být i trendy,“ říká. Zákazníci prý nakupují podle toho, co je zaujme a samozřejmě důležité je, kolik jsou ochotní utratit.

Jak se rozhodujete vy ‒ a jaké značce dáváte přednost? V rámci našeho testu se nejčastěji v nabídce zobrazovala trička Callaway.

V redakci magazínu HrejGolf.cz jsme si na základě výsledku testu dali závazek, že ho po roce zopakujeme, jakmile bude známá barva roku 2021. Źe oblékání na hřišti je důležitou součástí golfové etikety, o tom jistě víte (a pokud ne, přečtěte si náš starší článek).


Už odebíráte náš newsletter? Přihlaste se do konce února a soutěžte o kšiltovku Callaway nebo míčky s logem HrejGolf.cz nebo knížku golfových příběhů od Thomase Moora. Více informací najdete tady.

Reklama

Líbil se Vám článek?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

PřihlaSte se k odběru našeho newsletteru