Foto: Pixabay

PRAHA Při sázení existuje jediná zaručená cesta, jak si vsadit a neprohrát kalhoty. A to hledat takové sázky, jejichž kurzy jsou vyšší než pravděpodobnost toho, že dojdou naplnění.

Je to moc obtížné k pochopení? Představte si naprosto obyčejnou minci. Existuje padesátiprocentní pravděpodobnost, že padne orel, existuje padesátiprocentní pravděpodobnost, že padne panna. Pokud vám nabídnu kurz 2,25 na pannu a kurz 1,80 na orla, co si vsadíte? Pokud volíte pannu, pak jste na dobré cestě. 100 (celková pravděpodobnost všech možných výsledků) : 50 (pravděpodobnost panny) = 2,00 (fér kurz). Cokoliv vyššího je pro vás výhodné sázet, cokoliv nižšího vás bude stát peníze. Přeloženo do golfového jazyka: Myslíte si, že má váš oblíbenec Phil „Lefty“ Mickelson pětiprocentní šanci vyhrát US Masters v Augustě? Cokoliv v kurzu vyšším než 20,00 (100 % celkového výsledku : 5 % Michelsonovy šance) je pro vás dobrá sázka. V podstatě takhle jednoduché je celé kurzové sázení. Najít kurz, který je vyšší než vámi předpokládaná pravděpodobnost. A k tomu tedy ještě pár dalších pravidel.

Sázky na golf mají i nevýhody

Budeme k sobě upřímní. Golf má jednu malinkatou nevýhodu. Především pokud budete mířit k trefení vítězů jednotlivých turnajů. Jestli je váš odhad opravdu vybroušenější, než odhad bookmakera, nepoznáte hned. Při dlouhých kurzech na golfisty můžete dokonce čekat velmi dlouho, než zjistíte, jestli jste sázkařský génius nebo naopak spíš ‒ stejně jako v golfu samotném ‒ hobbík. Aby toto zjišťování nebylo finančně příliš vyčerpávající, doporučuje se dodržovat pravidla, která můžete znát třeba z investování. Jako například nedávat do rizikových investic (a sázky určitým způsobem riziková investice jsou) víc peněz než si eventuálně můžete dovolit prohrát.
Pokud si dopředu stanovíte velikost banku, se kterým si budete „hrát“, zábava i jistota nebankrotu je zaručena. Aby tento bank vydržel co nejdéle, doporučuje se „nedávat všechna vejce do jednoho košíku“. Ve smyslu, že nemá valnou budoucnost sázet všechny peníze na jeden další nápad. Guru světových investorů Warren Buffett doporučuje amatérským investorům sázet na jeden nápad/akcii maximálně dvě procenta svého portfolia a tohle pravidlo lze přenést i do světa sázení.

Konkurence dvou firem

Takže tušíme jak sázet, tušíme za co sázet. Teď ještě kde. Pokud jste posledních deset let nestrávili zavření v jeskyni, pravděpodobně jste si všimli, źe český trh si po zákonném zákazu zahraničních sázkových kanceláří v podstatě rozdělili dva největší hráči na českém trhu. Sázky na golf nabízejí oba, je v podstatě na vás, pro kterou ze sázkových kanceláří se rozhodnete. Obě dneska už dokáží ověřit vaši identitu skrz bankovní účet (pokud tedy máte účet u banky, která toto podporuje), u obou je tedy založení sázkařského účtu a jeho nabití finančními prostředky otázkou několika málo minut. Dělící linie tak ‒ vedle osobních preferencí: která značka, firemní barva nebo sponzorovaná instituce je vám sympatičtější ‒ vede především skrz to, co máte v úmyslu sázet.
I tady jsou na tom české sázkové kanceláře v rámci konkurenčního boje dosti podobně. U obou dostanete nabídku vsadit si především na pořadí (celkový vítěz, umístění do 3.-6.-10. místa). Kurzy se mohou lišit a vždycky je lepší brát vyšší kurz, ale zrovna v této kategorii sázek na pořadí obří rozdíly obvykle nebývají. Mnohem zásadnější pak mohou být pro sázkaře vypisované duely. To je typ sázky, které celý turnaj nebo i jednotlivá kola zúží na vypsaný souboj dvou golfistů. Bude na Open lepší Woods nebo Spieth? Kdo zahraje méně úderů, vítězí. Tyto dvojice se mohou sázkovku od sázkovky lišit, pro každého sázkaře je pak zásadní ‒ v případě, že nechce mít otevřeno více účtů ‒ mít vysledováno, který bookmaker vypisuje jeho favorita. Další nuance a rozdílná nabídka sázek vás potom může potkat v takzvaném livebettingu (živém sázení), které nabízí sázky na výsledek turnaje v jeho průběhu. Ale to už je „vyšší dívčí“. V tuto chvíli se dá říci, že výběrem kterékoliv české sázkové kanceláře neuděláte chybu. A úspěšnost vašeho sázení záleží tak především na tom, jaké tipy nakonec zvolíte.
kor/z

Reklama

Líbil se Vám článek?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

PřihlaSte se k odběru našeho newsletteru