Foto: archiv Kláry Spilkové / Anička Krčmářová

Jak vypadá život golfistů v éře covidu – 3. díl: Klára Spilková

PRAHA Každý golfista by si měl v časech, kdy se nesmí kvůli omezení pohybu sportovat venku, podle ní najít doma místo a švihat, puttovat, posilovat a zdravě jíst. Omezení volného pohybu ale brala podle vlastních slov jako příležitost si odpočinout. I ona totiž moc dobře ví, co je to nehrát delší dobu. A to nejen kvůli plánovanému odpočinku po náročné sportovní sezóně, ale třeba i kvůli komplikacím se zdravím.

Osobností, kterou jsme teď požádali o odpovědi na anketu HrejGolf.cz, je nejlepší česká profesionální golfistka Klára Spilková. Všem čtenářům posílá jasné poselství ‒ přesekněte vazby na strach kvůli šíření virové pandemie a hodně se smějte. Věříme proto, že i vy si s chutí přečtete její odpovědi.

HrejGolf.cz: Jak osobně řešíte to, že se v Česku do nedávna nedalo téměř vůbec chodit trénovat na hřiště?
Měla jsem štěstí, že jsem mohla chodit na privátní simulátor, jinak jsem si doma občas švihala. Jsem také ráda, že jsem si mohla odpočinout a „resetovat se“. Mám pocit, že je to byla pro mě dobrá příležitost pořádně si odpočinou a dělat věci na které jsem dlouho neměla čas.

HrejGolf.cz: Máte nějaké doporučení pro čtenáře?
Teď jsem dočetla Umění závodit v dešti ‒ vřele doporučuji a začala jsem číst novou knihu ‒ The rise and fall of Emil Zátopek.

HrejGolf.cz: Měla jste někdy nějakou dlouhou přestávku?
Ano, přestávku si dávám každý rok po sezóně většinou tak čtyři až pět týdnů. Také jsem měla dvouměsíční přestávku minulý rok v létě kvůli zdravotním potížím.

HrejGolf.cz: Jakou rutinu či přípravu děláte před první ranou na hřišti?
Na hřiště dorazím dvě hodiny před začátkem kola. Najím se, jdu se rozcvičit, udělám si krátkou meditaci a pak jdu na chipping, driving a nakonec putting.

HrejGolf.cz: Jakým způsobem či cvičením se dokážete lépe koncentrovat nebo „odehnat”“ zlé nebo nepříjemné myšlenky při hře?
Ráda medituji, poslouchám mantry, jezdím na meditační retreaty, pomáhá mi to vrátit se k sobě a nacházet hlubší propojení a smysl života. Odráží se to také hodně na hřišti když hraji. Jsem klidnější a uzemněná. Přímo na hřišti dělám především dýchací cvičení a propojování se zemí.

HrejGolf.cz: Jaký byste doporučila golfistům, kteří nemohli do nedávna vůbec hrát tréninkový režim?
Vymyslet se toho dá opravdu hodně. Najít si doma místo a švihat, puttovat, posilovat, zdravě jíst, otužovat se, meditovat, hodně se smát, být kreativní a hodně chodit do přírody.

HrejGolf.cz: Jak se sama chráníte před možnou nákazou koronavirem?
Nosím venku roušku, myju si ruce a zůstávám pozitivní.

HrejGolf.cz: Řekla byste čtenářům nějaké příznivé poselství?
Prosím o přeseknutí všech vazeb na strach a napětí abych si mohl/la plně uvědomit, že já i daná situace jsme obklopeni klidem a mírem.

 


Magazín HrejGolf.cz postupně přinese pohledy různých osobností na to, jak si poradit s čekáním na zahájení golfové sezóny. Jejich rady, jak trénovat doma, posilovat kondičku nebo udržovat psychiku naladěnou na dobrou vlnu můžou být inspirací a posilou pro naše čtenáře.
Přečtěte si první díl s Alanem Babickým a druhé pokračování s Martinem Křížkem.

Reklama

Líbil se Vám článek?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

PřihlaSte se k odběru našeho newsletteru