Děkujeme našim VIP partnerům za podporu

Foto: Archiv redakce

Jak vypadá život golfistů v éře covidu – 4. díl: Vladimír Kočí

PRAHA V covidové době zákazů dle vlastních slov mohl trénovat golfovou techniku díky bytu s terasou. Na ní odpaloval pěnové míčky do sítě, což bylo prý ideální pro kontrolu švihu a pohybu. Říká přitom, že velkou váhu při golfu dává vždy dýchání a soustředění. Doporučuje nyní všem, aby se snažili nejdříve nabrat zpět ztracenou fyzickou sílu a pak krok po kroku stabilizovat svou golfovou hru.

Svátek práce, tedy první máj se prý má oslavit prací. Redakce HrejGolf.cz se proto rozhodla, že jeho oslavu spojí s redakční anketou o tom, jak lidé v České republice řešili dopady „zákazů“ pro golf. Oslovila Vladimíra Kočího, který pracuje ve společnosti R4U. Ta podle svého webu pomáhá najít lidem lepší práci a firmám zase vhodné zaměstnance. Vladimír Kočí redakci řekl, že golf provozuje velmi aktivně od roku 2008. Ke hře ho přivedl kamarád poprvé v roce 2000. Byl to tehdy zapálený golfista a ukázal mu kouzlo golfu. Vladimírovi se to neuvěřitelně líbilo. Jenže kvůli času se na golfové fairwaye vrátil v podstatě až v roce 2008. A sport ho, jak rád dodává, pohltil. I přes velkou pracovní vytíženost golf nepřestal mít rád.

HrejGolf.cz: Jak jste osobně řešil to, že se v ČR nedalo do nedávna chodit trénovat na hřiště?
Naštěstí máme byt s terasou, tak jsem měl možnost odpalovat pěnové míčky na terase do sítě, ideální na kontrolu švihu a pohybu, současně jsem doma cvičil, abych si udržel fyzickou kondici.

HrejGolf.cz: Máte nějaké doporučení pro čtenáře?
Doporučuji si udržet pozitivní mysl a užít si každou možnost, kdy si teď člověk může jít zahrát, nebo zatrénovat.

HrejGolf.cz: Měl jste někdy nějakou dlouhou přestávku?
Zpočátku, první roky, když jsem prakticky v zimě vůbec netrénoval, posledních tak pět let jsem přestávky neměl.

HrejGolf.cz: Jakou rutinu či přípravu děláte před první ranou na hřišti?
Snažím se maximálně soustředit na cíl a dýchat.

HrejGolf.cz: Jakým způsobem či cvičením se dokážete lépe koncentrovat nebo „odehnat“ zlé a nepříjemné myšlenky při hře?
Dýcháním a maximální koncentrací na ránu. Jakmile člověk přestane myslet na hru, tak to „přestane fungovat“.

HrejGolf.cz: Jaký byste doporučil golfistům, kteří kvůli omezení pohybu do nedávna nehráli, nyní tréninkový režim?
Pomalu se vrátit k technice a švihu, nabrat fyzické síly, krok po kroku se vrátit ke stabilní hře a ke svým zvyklostem, které fungují.

HrejGolf.cz: Jak se sám chráníte před možnou nákazou koronavirem?
Jednak se snažím dodržovat různá omezení, ale hlavně se snažím sportovat – i když bych virus chytil. Já soudím, že ho nakonec ale bude muset mít většina populace, abychom si na něj vytvořili protilátky. Věřím, že by mě virus díky fyzické kondici „neporazil“.

HrejGolf.cz: Řekl byste čtenářům nějaké příznivé poselství?
Užijme si možnosti, které jsou. Věci, které jsme ještě před pár měsíci považovali jako standard, tak už nyní možné nejsou. Třeba cestování, posezení s přáteli apod. Zkrátka – užijme si vše, co můžeme, člověk nikdy neví, co bude zítra.😊


Magazín HrejGolf.cz postupně přinese pohledy různých osobností na to, jak si poradit s čekáním na zahájení golfové sezóny. Jejich rady, jak trénovat doma, posilovat kondičku nebo udržovat psychiku naladěnou na dobrou vlnu můžou být inspirací a posilou pro naše čtenáře.
Přečtěte si první díl s Alanem Babickým, nebo druhé pokračování s Martinem Křížkem či třetí díl s Klárou Spilkovou.

Reklama

Líbil se Vám článek?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

PřihlaSte se k odběru našeho newsletteru